Du är inte inloggad.
FAQ
Fråga:
Lite tråkigt dels med räckvidden samt att det inte funkar tillförlitligt! Vad skall jag göra?, KAN jag göra något
Svar:
Det är nästan aldrig räckviddsproblem om man använder cardsplittern i den egna bostaden, börjar man däremot på att dela med andra bostäder / byggnader som tex grannar & friggebodar mm. som ligger långt bort så kan man behöva köpa starkare antenner osv. Det finns alla möjliga typer av antennmodeller och styrka, riktantenner, rundstrålande, väggantenner mm.
dålig tillförlitlighet beror nästan alltid på yttre omständigheter, mottagarproblem, dålig antennsignal/kvalitet osv...
Ja du kan göra mycket! Future Cardsplitter är utbyggbar och ombyggbar. Den går att bygga om till trådbunden om man har ett slutet antennsystem, utbytbara antenner osv...
Fråga:
Jag får felmeddelandet att jag inte har rättigheter att visa kanalen, vad skall jag göra?
Svar:
Kolla först så att du har den kanalen på ditt originalkort, är du osäker så stoppa i ditt originalkort i mottagaren och stega fram till just den kanalen, visas kanalen så ingår kanalen i ditt abonnemang. Gör då som så att du stoppar tillbaka ditt originalkort i masterenheten och sedan alla slavkort i dina mottagare, får du fortfarande samma meddelande så dra ut och stoppa tillbaka slavkortet i din mottagare, får du fortfarande ingen bild och samma felmeddelande så starta om mottagaren och masterenheten och prova igen.
Fråga:
Bilden blir inte bra på en av mina apparater, den hackar/laggar vad skall jag göra?
Svar:
Är det alla kanaler det gäller så kontollera din antenn-/parabol-signal och signalkvalitet.
Är det bara en kanal som hackar så brukar det rätta till sig efter ca. 30sek. Gör det inte det så byt kanal ett tag för att sedan byta tillbaka, hackar bilden fortfarande så dra ut slavkortet, vänta på felmeddelandet "kontrollera smartcard", eller liknande, stoppa sedan tillbaka slavkortet i mottagaren.
Fråga:
Jag har fått min cardsplitter att fungera efter några försök. När jag skulle starta kortdelaren för första gången så bröts bild1 (på första TV´n) när bilden startade på bild2 (andra tv´n), dvs första bilden bröts när andra bilden startade, men det var helt enkelt bara att dra ut och stoppa tillbaka det kort där bilden försvann!
Svar:
Det kan bli så ibland, att den första mottagaren tappar bilden när man startar nästa mottagare, men det är bara att dra ut det kortet ur mottagaren och stoppa tillbaka det så kommer bilden efter ca 5-8 sekunder.
Fråga:
Jag köpte er trådlös cardsplitter för 4-5 dagar sedan för att kunna se digital-TV både i min bostad samt i gäststugan på gården men jag får det inte att fungera, vad gör jag för fel?
Svar:
Det var lite för knapphändig information för att jag skall kunna svara dig på ett bra sätt! Jag behöver veta vilken leverantör du har? Vilka mottagare du använder? Hur många klientkort du använder? Var är de placerade i förhållande till varandra? och hur långt från mastern är de placerade? mm.
Men generellt kan man säga så här att cardsplittern är tänkt att användas i en bostad/hushåll, men många gör just som du och delar ut till andra fastigheter. Men ju mer "extrapul" man börjar med så blir det ofta mer "labbande" att få till det! Cardsplittern är utbyggbar med starkare antenner, både vanliga sk rubberduck eller panelantenner osv. både (rundstrålande och riktade) mm. så det mesta är möjligt och de allra flesta får till det riktigt bra. En del av de som skall dela med sig till andra fastigheter som tex grannar, uthus av olika varianter mm. väljer istället den trådbundna cardsplittern som har en betydligt bättre räckvidd.
Fråga:
Jag har Canal Digitals nya inspelningsbara HD Mottagare med dubbla mottagare som jag förstår så fungerar den, sedan har jag den tidigare lilla svarta Canal digitals HD mottagaren fungerar den ? och sedan har jag en Nokia 220S med CA modul Fungerar den?
Svar:
Som du säkert förstår är det omöjligt för oss att testa ALLA mottagare. Jag tror att dina mottagare fungerar, vi har testat Canal*igitals inspelningsbara HD-box och den skall fungera, känner inte till din Nokia, men har denCA-modul så skall det fungera. Till vissa av Canal *igital´s mottagare (som låser orginalkortet till mottagaren) bör du använda en CA-modul. Om ditt originalkort fungerar i alla dina övriga mottagare så fungerar det i Future Cardsplitter också! Se vår lista med testade mottagare.
Fråga:
Jag har en mottagare som heter Grundig DTR 3550 VCS fungerar den med er cardsplitter?
Svar:
Jag skulle tro det, men kan inte garantera då vi inte testat den eller fått
feedback från någon kund som använder eller har testat den. Vi tar tacksamt emot info om mottagare/boxar som fungerar bra (eller dåligt) och som inte finns på vår lista med testade mottagare.
Fråga:
Jag hittar inte något svar till mitt problem på er webbsida, jag behöver hjälp!
Svar:
Ni är välkomna att ringa eller maila till oss med era frågor! Men då vi ofta är upptagna i telefon eller med kunder så kan det vara snabbast att maila till oss med er fråga, eller det kanske allra enklaste är att först kolla i vårat forum på www.supportcardsplitter.se, där kan du även ställa frågor och allt som oftast få snabba svar
Fråga:
Jag har 3 våningar där jag vill använda cardsplittern, det är vardagsrummet på mellanvåningen, barnens rum på övervåningen och en TV i källaren (gillestugan). Jag får avbrott lite då och då och det är mycket irriterande, Jag har hört att man skall placera mastern mitt emellen alla digitalmottagare så det är samma avstånd till alla, men jag har svårt att placera mastern närmare gillestugan!!??
Svar:
Ja det stämmer, det brukar bli bäst om man placerar mastern med samma avstånd till alla mottagare, eller iaf så gott man kan. Du kan prova med att sätta en starkare antenn på det klientkort som är längst bort från mastern (i ditt fall i källaren vad jag förstår) eller om du har ett slutet antennsystem så kan du prova att bygga om din trådlösa cardsplitter till en trådbunden genom att använda ditt befintliga Coaxialnät/antennnät, klicka här för info.
Fråga:
Ett av mina kort vill inte fungera.
Svar:
Det första du bör göra är att testa alla dina slav-kort i en och samma mottagare, en efter en med en krypterad kanal påslagen (som du har på ditt originalkort)
1) får du ingen bild så testa att para om det kortet i din master och testa kortet igen (inget slav kort får sitta i någon påslagen mottagare när parningen utförs).
2) Får du bild så kör det kortet ca 10 minuter och gå sedan vidare med nästa slav-kort. Därefter kan du börja med att montera slavkorten en efter en i dina övriga mottagare.
Hjälper inget av det ovan så kan du prova det "felande" kortet i en annan mottagare, (flytta dig närmare mastern) får du ingen bild iaf så skicka in kortet till Teknikcompaniet så skall vi kolla på det. Kom ihåg att bifoga namn och returadress samt en felbeskrivning.
Fråga:
Hela systemet hänger sig och jag får inte igång det igen! Jag får felmeddelandet "sätt i smartcardkortet" på alla tvapparater. Har testat det mesta men jag får ingen bild! Vad skall jag göra?
Svar:
Först av allt skall du kolla på lampan/dioden på slavkortet, är den helt släckt så kan du först testa att dra ut kortet och stoppa i det igen börjar dioden att blinka så vänta på bild! får du ingen bild eller om blinkandet på kortet slutar så dra ur slavkorten ur alla mottagare, dra sedan ur originalkortet ur din master, (den röda lampan skall lysa efter att du dragit ur kortet), stoppa tillbaka kortet i din master, den gröna lampan skall då blinka till för att sedan avta en aning eller sluta helt. Stoppa sedan i ett slavkort i en av dina mottagare och vänta på bild, fortsätt sedan med nästa etc.
Fråga:
Kan jag vara säker på att kortdelaren fungerar hemma hos mig?
Svar:
Ja, om du ser till att du har rätt utrustning och antennkabel dragen/inkopplad till alla digitalboxar/mottagare så skall Cardsplittern fungera utmärkt. Läs Teknikcompaniets lista på testade digitalboxar så du inte har utrustning som vi redan dömt ut!
Fråga:
Funderar på att köpa en trådlös cardsplitter vilka boxar skall jag använda?
Svar:
Vi på TeknikCompaniet har erfarenheten att Samsungs digitalboxar är bland de allra bästa.
Fråga:
Ni skriver att Canal Digitals Combobox fungerar bra och är billig men kan
man köpa den utan abonnemang någonstans?
Svar:
Visst, hör med en radio & TV handlare eller OnOff eller liknande. Den kan även finnas på begagnatmarknaden kolla tex på Blocket.se. Använd en CA-modul.
Fråga:
Har varken CA-modul eller Samsunbox! Vi har bara Dilog och Sagem-boxar. Vad gör vi då?
Svar:
Din kombination av boxar är nog inte den bästa! Dilog är riktiga problemboxar, speciellt 355 & 358. Vill du använda en Cardsplitter så byt ut Dilogen mot en annan box. Vi rekommenderar Samsung, tex: DTB-B260V
Hej!
Jag hittar inte min box i listan över fungerande boxar. Jag har en Sagem DTR 94000TA HD.
Hej!
Jag undrar om fungerar dessa Cardsplitter med den inbyggda tunern på Philips TV 42PFL9603H och 42PFL7603H samt Azbox & Dreambox? Och om det passerar signalen på det trådlösa igenom en 15 centimeter chock betong vägg?
Med tack på förhand
kan ej ladda om mina kort först bråkade nu bråkar alla tre
tacksam för svar
jorgen.winther@telia.com
Hej jag fundera att beställa FWC v2 med 3 klientkort. Min fråga är är det många som felar (mottagare och Sändare)
i början, eller efter ett tag. Vilka är dom vanliga felen.
Jag har sett instalationsvideo och läst inkopplingsanvisningar
Så jag vet hur man går till väga.
Mvh Kristoffer
Hvormange klientkort kan man bruge på samme tid, når man køre boxer viacces 3,0. Har nogle hørt om problemer med at køre viacces 3,0 ????
Vart hittar jag en lista på vilka boxar som funkar ? Jag har en Thomson där kortet inte funkar !?
Jag har en inspelningsbar HD-box från Canal Digital och skaffade till en annan TV en CDC 5050.
Men hur jag är försöker, så vill inte CDC 5050 ta emot cardsplitterkortet. Sedan visade det sig att den inte ens tar emot mitt originalkort från Canal Digital. Läste någonstans att det måste vara en CA-modul till den. Men det går ju inte att få in en CA-modul i CDC 5050. Vad skall jag göra?
hur programera jag mina kort till FWC100
får man inga svar på frågorna eller?
i have a sky hd box with subs paid ialso have a dm500 witch is paird to my sky card i am trying to use my sky card in both boxes at hte same time will your card splitter work for me.